KOĽKO EMISIÍ VYPRODUKUJÚ AUTÁ ROČNE, A PREČO JE DÔLEŽITÉ TOTO ČÍSLO ZNÍŽIŤ?

Dátum vyzdvihnutia
11 00 zmeniť výberom
Dátum vrátenia
11 00 zmeniť výberom

CO2 má vplyv na celý svet, faunu a flóru, topenie sa ľadovcov, na počasie či frekvenciu prírodných katastrof.

Slovo emisie používa každý z nás v určitom kontexte. Zamysleli ste sa niekedy nad tým, prečo sú emisie zlé, čo spôsobujú a ako ich vieme efektívne redukovať?

Slovo emisie sa asi najviac v aktuálnom obcdobí spája v súvislosti s CO2, čo predstavuje emisie oxidu uhličitého. Sú jednoznačne najväčším prispievateľom k znečisteniu ovzdušia. Vedú ku klimatickým zmenám a v neposlednom rade, globálnemu otepľovaniu. Emisie CO2 sa hromadia v atmosfére pod ozónovou vrstvou. Laicky možno povedať, tieto naakumulované plyny bránia tomu, aby sa teplo zo zeme dostalo do vesmíru, čím sa teplota na zemi zvyšuje. Za posledné roky to má rastúci vplyv  s exponenciálne sa zrýchľujúcim tempom na celý svet, faunu a flóru, topenie sa ľadovcov, na počasie či frekvenciu prírodných katastrof.

Emisie sa tradične zvyšujú spolu s kúpnou silou obyvateľstva. Akonáhle sú veci a tovary dostupnejšie pre väčšiu masu ľudí, narastá produkcia. To platí aj pre sektor automotív. Autá sa čím ďalej stavajú dostupnejšími pre bežných ľudí, a to najmä vďaka prenájmu a operatívnemu leasingu. Na užívanie vozidla si ho človek nemusí kúpiť za desiatky tisíc EUR ale auto si podľa potreby požičia za pár stoviek EUR mesačne.

Nízke CO2 vozidlo od autopožičovne Avis na krátkodobý aj dlhodobý prenájom.

Ako teda dosiahnuť zníženie CO2 a ako si stanoviť v tomto smere ciele a priority?

Ciele Európskej únie sú v tomto smere viac ako ambiciózne.

Priemerné CO2 sa pohybuje na úrovniach:

  • 2019 s minimom dosiahnutým na úrovni 122.3 g CO2/km, pričom cieľ EÚ bol dostať sa pod 130 g CO2/km, so sa aj podarilo.

Plán priemernej hodnoty CO2 je stanovaný na ďalšie obdobie ešte prísnejšie:

  • 2020 – 2024 na úroveň 95 g CO2/km

Napriek konštantnému znižovaniu CO2 za posledných 10 rokov sa toto tempo spomalilo. Keď sa pozrieme na to, prečo je to tak aj napriek stratégií a reštrikciám zo strany EÚ, tak uvidíme zaujímavý trend.

Zákazníci čím ďalej tým viac si obľubujú SUV modely áut, ktoré však majú vyššie emisie CO2. Ide zväčša o benzínové modely s priemernou  vyššou hodnotou CO2 takmer o 10%. Najväčší vplyv na plnenie stratégie zníženia emisií CO2 majú teda používatelia, či už súkromné osoby alebo firmy a ich preferencie. Spoločenská zodpovednosť firiem si kladie mnohokrát, najmä na Západe, ale postupne to preniká už aj do SR, ako podmienku na obstaranie vozového parku, nie len cenu ale aj hodnotu emisií CO2 a podľa toho sa rozhoduje, aké vozidlá si do svojej flotily od akého poskytovateľa vyberie.


Zámer mať zelený vozový park je skutočne tou najjednoduchšou formou, ako môžu aj firmy prispieť k zodpovednému spolunažívaniu nás všetkých. Najdôležitejšie, a to platí všade, je sa od niečoho odraziť a začať. Avšak čím skôr si firmy, ktoré jazdia veľa KM mesačne alebo doručujú tovary toto uvedomia, tým skôr spoločný cieľ nielenže dosiahneme, ale prekročíme.

Priemerné CO2 ako jeden z primárnych ukazovateľov sledujú pri výbere vozidiel do svojich flotíl aj veľkí hráči na poli operatívneho leasingu a požičiavania vozidiel.
Prenajmite si vozidlo od Avis do Vášho vozoveho parku s minimálnym CO2.