EMISIE CO2 URÝCHĽUJÚ GLOBÁLNE OTEPĽOVANIE. EURÓPSKA ÚNIA S NIMI NEÚPROSNE BOJUJE A AVIS IDE PRÍKLADOM.

Najväčšia požičovňa áut v Bratislave

Dátum vyzdvihnutia
12 15 zmeniť výberom
Dátum vrátenia
12 15 zmeniť výberom

Flotila spoločnosti AVIS je zelená a ako jediná plní predpísané emisné limity.

Emisie CO2 sú jednoznačne najväčším prispievateľom k znečisteniu ovzdušia. Vedú k výrazným klimatickým zmenám. Emisie CO2 sa hromadia v atmosfére pod ozónovou vrstvou. Laicky možno povedať, tieto naakumulované plyny bránia tomu, aby sa teplo zo zeme dostalo do vesmíru, čím sa teplota na zemi zvyšuje.

Štáty vo svete bojujú proti emisiám CO2 rôznym spôsobom. Niektoré zodpovednejšie, iné len okrajovo. Svet je však jedno spoločné mieste, kde žijeme všetci, a preto sa nás táto téma bytostne týka bez rozdielu. Týždeň dozadu sa uskutočnilo stretnutie OSN, kde sa riešila práve klimatická otázka, pričom hlavným dôvodom tohto dvojtýždňového klimatického summitu je prijatie opatrení, ktoré by mali zápasiť proti zvyšovaniu CO2 na globálnej úrovni.

Napriek konštantnému znižovaniu CO2 za posledných 10 rokov sa toto tempo spomalilo. Keď sa pozrieme na to, prečo je to tak aj napriek stratégií a reštrikciám zo strany EÚ, tak uvidíme zaujímavý trend.

Zákazníci si čím ďalej tým viac obľubujú SUV modely áut, ktoré však majú vyššie emisie CO2. Ide zväčša o benzínové modely s priemernou  vyššou hodnotou CO2 takmer o 10%. Najväčší vplyv na plnenie stratégie zníženia emisií CO2 majú teda používatelia, či už súkromné osoby alebo firmy.

Spoločenská zodpovednosť firiem si kladie mnohokrát, najmä na Západe, ale postupne to preniká už aj do SR, ako podmienku na obstaranie vozového parku, nie len cenu nájmu ale aj hodnotu emisií CO2, a podľa toho sa rozhoduje, aké vozidlá si do svojej flotily od akého poskytovateľa vyberie.


Slovensko

V aktuálnom rebríčku nákupu nových vozidiel s priemernými CO2 Slovensko skončilo na chvoste EÚ. Premiantami na druhej strane sú štáty v Škandinávii. Čim to je?

 Slováci štandardne kupujú vozidlá s vysokými hodnotami CO2. Hlavnou príčinou, prečo je to tak, je absencia štátnej regulácie, ktorý nevytvára dostatočné povedomie, prečo je nízka hodnota CO2 dôležitá a potom si to žiaľ neuvedomujú nie len jednotlivci ale častokrát ani firmy.

 Vzhľadom na turbulencie na trhu s vozidlami a ich obrovský nedostatok, nie je jednoduché vybrať vozidlá, ktoré majú nízke emisie a dostať sa k nim bez dlhého čakania a za rozumnú cenu.

 Napriek tomu ide AVIS proti prídu a svojím zodpovedným prístupom nastavuje štandard, ktorý zatiaľ štát ani len nevyžaduje. „Chceme tak byť pre našich partnerov a zákazníkov výstavnou skriňou, pokiaľ ide o naše environmentálne ciele a politiku udržateľnosti a prispieť tak k lepšej zelenšej budúcnosti.“ Prezradil Juraj Šulhaň, generálny riaditeľ spoločnosti AVIS.


 Lídri musia ísť príkladom

Spoločnosť AVIS je v rámci segmentu mobility svetovým lídrom nie len na poly technológií, pobočkovej siete či kvality služieb ale takisto aj v rámci stratégie spoločenskej zodpovednosti a udržateľnosti. Zodpovednosť, ktorú má najväčšia spoločnosť v tomto segmente nie je vôbec zanedbateľná, pretože uhlíková stopa, ktorú vytvára jej viac ako 600.000 vozidiel nie je zanedbateľná.

 V slovenských podmienkach je napĺňanie stratégie udržateľnosti náročné, ale nie nemožné. Na webových stránkach spoločnosti – www.avis.sk  napríklad je zverejnený aktuálny stav  hodnôt emisií celej flotily AVIS.

  


Zajtrajšok bude zelenší

Do roku 2035 má byť zakázane predávať vozidlá so spaľovacími motormi. Výrobcovia vozidiel však nebudú čakať s prispôsobením svojich výrobných kapacít do tohto termínu, ale začnú s prechodom na alternatívne pohony oveľa skôr.

 Spoločnosť AVIS už dnes má vo svojej ponuke na dlhodobý prenájom vozidlá s hybridným, plug-in hybridným či elektrickým pohonom. Priemerné CO2 ako jeden z primárnych ukazovateľov sledujú pri výbere vozidiel do svojich flotíl aj veľkí hráči na poli operatívneho leasingu a požičiavania vozidiel. Takisto aj pri bežných konvenčných palivách sa pri rozhodovaní, aké vozidlá spoločnosť AVIS zaradí do flotily, rozhoduje okrem iného aj podľa faktorov hodnôt priemerných emisií CO2.

Zámer mať zelený vozový park je skutočne tou najjednoduchšou formou, ako môžu aj firmy prispieť k zodpovednému spolunažívaniu nás všetkých.

Najdôležitejšie, a to platí pri všetkom, je potrebné sa od niečoho odraziť a začať. Avšak čím skôr si firmy, ktoré jazdia na vozidlách veľa kilometrov mesačne toto uvedomia, tým skôr spoločný cieľ nielenže dosiahneme, ale prekročíme.

\